Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Verdom Korlátolt Felelősségű
Társaság (a továbbiakban: „Társaság”) valamennyi, a https://store.verdom.hu honlapon (a
továbbiakban: „Webshop”) elérhető és megvásárolható árucikkére (a továbbiakban: „termék”)
érvényesek és alkalmazandók.
Általános szerződési feltételnek minősül azon szerződési feltétel, amelyet alkalmazója több
szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre
meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
Figyelemmel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. (a továbbiakban: „Ptk.”) 6:78.§
(1) bekezdésében foglaltakra, amely szerint az általános szerződési feltétel akkor válik a
szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a
szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta, a Társaság az általa a
Webshopban forgalmazott termékek megvásárlására vonatkozó szerződés kapcsán alkalmazott
általános szerződéses feltételeket a jelen ÁSZF-fel teszi közzé és megismerhetővé, amelynek
kifejezett elfogadása a Webshopban vásárolni szándékozó személyek (a továbbiakban:
„Vásárló”) részéről a Webshopban történő vásárlás előfeltétele.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályi rendelkezések,
valamint az egyéb, kötelezően alkalmazandó normák az irányadók és alkalmazandók. A
Társaság semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A Webshop használatával a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen
ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az abban foglaltakat. Jelen
ÁSZF a Társaságnál nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus
formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint
távollevők között létrejött szerződésnek minősül. A Vásárló és a Társaság közötti szerződés
kizárólag magyar nyelven jön létre.
Név: Verdom Kft.
Székhely és levelezési cím: 1077 Budapest, Wesselényi utca 13. 1. em. 3.
A kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:
office@verdom.hu
Cégjegyzékszáma: 01-09-933554
Adószáma: 13128890-2-42
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: +36 1 699 9110
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-146467/2018
Tevékenységi engedély száma: 7112
A tárhelyszolgáltató neve, címe, e-mail címe: Websupport Magyarország Korlátolt Felelősségű
Társaság, 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22., +36 22 78 76 74, support@websupport.hu
A Webshop épületautomatizáláshoz szükséges termékek, kiegészítők széles körét kínálja.
Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos
esetekben csak illusztrációként szerepelnek.
A megjelenített termékek a webáruházon vagy irodánkon keresztül, online valamint
személyesen rendelhetők meg, futár által történő / postai házhoz szállítással vagy személyesen a
megrendelő, vagy meghatalmazottja általi átvétellel.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság
ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem
köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában
felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló
ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.
Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A
felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb
tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül.
Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy
nevére. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok
között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba vagy regisztráció nélkül is
megkezdheti a vásárlást.
Felhasználó a megvásárolni kívánt terméket, termékeket kiválasztja, darabszámát beállítja.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a
kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás
folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni
kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
Mennyiség módosításakor automatikusan frissül a kosár tartalma.
Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus
visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a
rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a
már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével.
A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Rendelések
menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit
Webáruházunkba küldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.
Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz
szükséges adatokat is, így a nevét, a cégnevét, a számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, az
adószámát, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát.
A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A
regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót
bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava
helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába
kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal.
A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/
szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető
kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha
a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan
vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím
azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.
A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.
Miután a Vásárló elküldte megrendelését, ezt (az ajánlat Társasághoz történő megérkezését)
legkésőbb 24 (huszonnégy) órán belül automatikus e-mailben a Társaság visszaigazolja a
Vásárlónak, mely automatikus email megerősíti, hogy a Társaság megkapta a Vásárló által
elküldött megrendelést. Az automatikus email a Vásárló megrendelésének részleteit is
tartalmazza. Ez az automatikus e-mail (tértivevény) nem jelenti a Vásárló megrendelésének
elfogadását, hanem csupán arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy megrendelése beérkezett a
Társasághoz. Ajánlatának/megrendelésének Társasághoz történő beérkezése a Vásárló részéről
ajánlati kötöttséget eredményez (Ptk. 6:64§) azzal, hogy amennyiben a Vásárló fogyasztónak
minősül, ajánlatát a szerződés megkötése előtt jogosult visszavonni, amely a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A Társaság a Vásárló ajánlatát (megrendelését) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, amely a
Társaság részéről a szerződés létrehozásával egyetértő jognyilatkozatnak minősül (Ptk. 6:66.§).
A szerződés az ajánlat Társaság általi elfogadásáról szóló, a Társaság által a Vásárló részére
megküldött külön e-mail Vásárlóhoz történő megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés
automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail (24 órán belüli) megérkezésével. A Vásárló
mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha ajánlata Társasághoz történő megérkezésétől számított
legkésőbb 24 órán belül nem kapja meg a Társaságtól az elküldött rendelésére vonatkozó
visszaigazoló e-mailt. Ha a Vásárló a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében
hibát észlel, azt a visszaigazoló e-mail beérkezését követő 24 (huszonnégy) órán belül jeleznie
kell a Társaság online webshop ügyfélszolgálata felé (elektronikus levél útján), a nem kívánt
rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést
visszaigazoló e-mailt a Társaság akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul
helytállóak és a Vásárló által nem kifogásoltak.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk., az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók. A
szerződés – amennyiben a Vásárló a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személy – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és összhangban
áll a fogyasztók jogairól, a 93/13/EGK tanácsi irányelv és az 1999/44/EK európai parlamenti és
tanácsi irányelv módosításáról, valamint a 85/577/EGK tanácsi irányelv és a 97/7/EK európai
parlamenti és tanácsi irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU irányelvének rendelkezéseivel.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-17 óráig történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a
munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a
megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a fizetéstől számítva a raktáron
lévő termékek esetében 4-7 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a
beszerzési helyétől függően 2-4 hét.
A Társaság nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a
beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Webshopban a termékek mellett feltüntetett ár Magyarország törvényes fizetőeszközében
kifejezve, magyar forintban értendő, amely az adott termékhez kapcsolódóan a fizetőeszköz
nemével (forint), vagy annak rövidítésével (Ft) kerül megjelölésre.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. (Fgytv.) 14§-ában meghatározott
követelményeknek megfelelve a Társaság által megvételre kínált termékek eladási ára (illetve
amennyiben jogszabály azt kötelezővé teszi, egységára) a Vásárló által ténylegesen fizetendő
árat jelenti, amely magában foglalja a törvényben rögzített általános forgalmi adót és egyéb –
jogszabály alapján – kötelezően fizetendő terheket.
A termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget, amely a termék árán felül felmerülő és
fizetendő költség (kivéve, amennyiben a Társaság által meghirdetett promóció keretében a
termék kiszállítása ingyenesen, a Társaság költségviselése mellett történik, vagy a Társaság a
Webshopban az adott termék kapcsán kifejezetten ettől eltérően nem rendelkezik, amely
körülmény a Webshopban az érintett termékhez kapcsolódóan egyértelműen feltüntetésre
kerül).
A termék vételára a megrendelés időpontjában feltüntetett ár. Bármely, a Társaság
termékkínálatában forgalmazott és elérhető termék vételára vonatkozásában kizárólag a
Webshopban feltüntetett vételár a kizárólag irányadó és alkalmazandó függetlenül attól, hogy az
adott termék esetleg más online vagy egyéb felületen esetlegesen a Webshopban
meghatározottól eltérő vételárral jelenik meg. A Társaság kifejezetten rögzíti, hogy kizárólag a
Webshopban megjelenített adatok tekinthetők hivatalosnak, irányadónak és alkalmazandónak,
azaz a Webshopban megjelenített termékadatokat, ideértve a vételárat is, kell figyelembe venni,
bármely eltérésért a Társaság a felelősségét kizárja.
Banki előre utalással, díjbekérőre történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön
megrendelését, akkor az általunk emailben küldött díjbekérőben megtalálja a
bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés
/ közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt
követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.
Személyesen történő teljesítés: Ez esetben Ön az üzemeltető raktárában forintban,
bankkártyával fizeti meg a termék vételárát.
Készpénzzel történő teljesítés: A Társaság a Fgytv. 9.§-ában meghatározott követelményeknek megfelelve – az online szolgáltatási szerződések, a határon átnyúló online adásvételi szerződések, valamint az automatizált üzletben történő értékesítés kivételével – a természetes személy fogyasztók részére biztosítja az áru ellenértékének készpénzzel történő kiegyenlítési lehetőségét a Társaság pénzforgalmi számlájára történő készpénzbefizetés útján. Amennyiben a befizetett összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden
költséget (termék, ÁFA, fuvarköltség) tartalmaz. A számlát az üzemeltető emailben küldi ki.
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a
termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a
csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
A postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet (Postai kormányrendelet) 3/A. §-ának megfelelően Társaságunk – amennyiben a megrendelt termékek postára adására Magyarország területén kerül sor – biztosítja a Magyar Posta által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételének lehetőségét az alábbi díjszabás szerint:
Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve
bruttó 990 Ft/db.
Háznál történő kézbesítés esetén
0-10 kg-ig
bruttó 1990 Ft/db.
Háznál történő kézbesítés esetén
10-20 kg-ig
bruttó 2990 Ft/db.
Háznál történő kézbesítés esetén
20-40 kg-ig
bruttó 5990 Ft/db.
A fentiek kapcsán tájékoztatjuk a Vásárlókat, hogy a fenti táblázatban meghatározott díjak kizárólag a termékek Magyar Posta általi kiszállításnak díjára vonatkoznak, azok nem tartalmazzák a kiszállításon felüli egyéb költségeket (pl. küldemény összerendezése, csomagolás, IT, utánvét, stb.).
A kiszállításon felüli egyéb költségek valamennyi a Társaságunk által igénybe vett
csomagszállító cégnél azonos mértékben kerültek meghatározásra az alábbiak szerint:
- 610036 - Signum 70 fehér, 610034 - Signum 70 fekete, 610035 - Signum 70 nut, 610039 -
SIGNUM 90 fehér, 610037 - SIGNUM 90 fekete, 610038 - SIGNUM 90 mogyorószín, 610055
- CHROMIUM STYLE 105 fehér HG, 610054 - CHROMIUM STYLE 105 fekete HG, 610051
- CHROMIUM STYLE 65 fehér HG, 610050 - CHROMIUM STYLE 65 fekete HG, 610053 -
CHROMIUM STYLE 85 fehér HG, 610052 - CHROMIUM STYLE 85 fekete HG, 610057 -
AURUM BASE MAXIME 9 fehér HG, 610056 - AURUM BASE MAXIME 9 fekete HG,
610080 - AURUM BASE TITAN 9 fehér, 610079 - AURUM BASE TITAN 9 fekete, 610071 -
AURUM MONTAN 9 fehér, 610070 - AURUM MONTAN 9 fekete, 610069 - AURUM
ORKAN 9 fehér, 610068 - AURUM ORKAN 9 fekete, 610077 - AURUM TITAN 9 fehér,
610076 - AURUM TITAN 9 fekete, 610074 - AURUM VULKAN 9 fehér, 610073 - AURUM
VULKAN 9 fekete termékeink esetén a küldemény összerendezésének díja 34.400 HUF
Tájékoztatjuk továbbá a Vásárlókat, hogy az alábbi termékek esetén a kiszállítás
(csomagfeladás) nem Magyarországon, hanem külföldi külső raktárból történik, így ezen
termékek esetén a Magyar Posta által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételére nincs
lehetőség:
- 610036 - Signum 70 fehér, 610034 - Signum 70 fekete, 610035 - Signum 70 nut, 610039 -
SIGNUM 90 fehér, 610037 - SIGNUM 90 fekete, 610038 - SIGNUM 90 mogyorószín, 610055
- CHROMIUM STYLE 105 fehér HG, 610054 - CHROMIUM STYLE 105 fekete HG, 610051
- CHROMIUM STYLE 65 fehér HG, 610050 - CHROMIUM STYLE 65 fekete HG, 610053 -
CHROMIUM STYLE 85 fehér HG, 610052 - CHROMIUM STYLE 85 fekete HG, 610057 -
AURUM BASE MAXIME 9 fehér HG, 610056 - AURUM BASE MAXIME 9 fekete HG,
610080 - AURUM BASE TITAN 9 fehér, 610079 - AURUM BASE TITAN 9 fekete, 610071 -
AURUM MONTAN 9 fehér, 610070 - AURUM MONTAN 9 fekete, 610069 - AURUM
ORKAN 9 fehér, 610068 - AURUM ORKAN 9 fekete, 610077 - AURUM TITAN 9 fehér,
610076 - AURUM TITAN 9 fekete, 610074 - AURUM VULKAN 9 fehér, 610073 - AURUM
VULKAN 9 fekete ˙
Amennyiben a rendelési értéke nem haladja meg a nettó 300.000 HUF-ot, a házhoz szállítás
díja nettó 2750 HUF.
Amennyiben a rendelési érték nettó 300.000 HUF felett van, a házhoz szállítás ingyenes, kivéve
ha a rendelésben a fenti felsorolásban található Quadral termék is van, melynek szállítási
költsége minden esetben nettó 34.400 HUF.
A Vásárló által megvásárolt termék kiszállítás kizárólag Magyarország területén történik. A
szállítási határidőkről a mindenkori megrendelési folyamat során a Társaság a checkout
oldalon, valamint e-mailben – tájékoztató jelleggel – informálja a Vásárlót. Amennyiben az ott
megadott szállítási idő bármely okból nem tartható be, a Társaság e felelősségét kizárja.
A termék teljes vételárának maradéktalan megfizetésig a termék a Társaság tulajdonát képezi.
Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló
birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Társaság irányában mindazon károk tekintetében,
amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 4-7 munkanap.
Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 2-4 hét.
A webáruházunk által kapott megrendeléseket a UPS, GLS, TNT futárszolgálat futárjai vagy a
Magyar Posta kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 9-17 óra között.
Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a fent megjelölt napokon és napszakban a
futárt folyamatosan fogadni tudják.
Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a
megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő
kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.
Áruházunk működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő
esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken
rendelkezésére állunk.
A jelen pontban foglaltak kizárólag azon szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személy Vásárlóra (Ptk. 8:1§ (1) bek. 3. pont szerinti fogyasztó)
vonatkoznak, aki a weboldalon terméket vesz, rendel, ilyen terméket kap. A Társaság rögzíti és
az érintett Vásárlók kifejezetten tudomásul veszik, hogy mindazon természetes személyek, akik
a jelen pontban említett meghatározásnak nem felelnek meg, illetve a nem természetes személy
Vásárlók, nem tartoznak a jelen pontban részletezett szabályok hatálya alá.
A fentiekben említett Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a./ a terméknek,
b./ több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak, a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül (a továbbiakban: „Elállási Időszak”) a
szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A Vásárlót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli
nyilatkozatban köteles közölni (postai úton vagy e-mailben). jelen ÁSZF 1. pontjában
feltüntetett elérhetőségek valamelyikén a Társaság részére az Elállási Időszak alatt.
Írásban történő elállás esetén a Vásárló felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető
elállási nyilatkozat mintát is:
Elállási nyilatkozatok
A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a vonatkozó jogszabályi
rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a Vásárló a megjelölt határidőben, minden
kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy
a Vásárló nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a
szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad. Írásban történő
elállás esetén az elállási jog gyakorlását határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a
Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát Elállási Időszak alatt (akár a 14. naptári napon, ideértve
az ezen napon történő postai feladást is) elküldi a Társaságnak. Postai úton történő jelzés
alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail
küldésének időpontját veszi figyelembe a Társaság a határidő számítás szempontjából. A
Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként javasolt postára
adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a postai feladás dátuma,
ezáltal az elállási jog határidőben történő gyakorlása is problémamentesen igazolható legyen.
A Társaság a termék kiszállítási költségét (kivéve: amennyiben a termék ingyenesen került
kiszállításra) megtéríti a Vásárlónak, amennyiben az elállás valamennyi, az adott
megrendeléssel kiszállított terméket érinti. E körben azonban nem kerülnek megtérítésre azon –
a termék kiszállításával összefüggésben felmerült – többletköltségek, amelyek a Társaság által
esetlegesen felkínált, legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól a Vásárló döntése
alapján történő eltérésből adódnak. A termék visszaküldésének költségét a Vásárló viseli, azt a
Társaság a Vásárló részére nem téríti meg. Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, a Társaság
haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy)
napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget,
amennyiben az elállással érintett termék használtsága a visszajuttatott termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket nem haladja meg. Az
említett mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a Vásárló felelősséggel
tartozik, amely értékcsökkenést a Társaság a Vásárlóval szemben érvényesít(het)i.
A Társaság jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket,
vagy a Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Társaság a
korábbi időpontot veszi figyelembe. Bankkártyával történt, illetve előre utalásos fizetés (banki
utalás) esetén a visszáru összeget a Társaság minden esetben a fizetéskor a Vásárló által
megadott bankszámlára utalja vissza. Készpénzben történő visszafizetésre nincs lehetőség. A
Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Társaság a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli. A visszaküldendő
termékhez a Vásárlónak mellékelnie kell a szállítólevelet és lehetőség szerint megjelölendő a
visszaküldés oka is. A visszaküldés okának megjelölése, azaz az elállási jog indokolása nem
kötelező, így amennyiben a Vásárló nem tünteti fel a visszaküldés okát, az nem jelenti elállási
jogának elvesztését, vagy ezen okból bármely kapcsolódó jogának csorbulását.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 29. § (1) c.) pontja alapján olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, nem gyakorolhatja a fogyasztó az elállás
jogát.
11.1. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet (a továbbiakban: „Kormányrendelet”), valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: „NGM rendelet”)
tartalmaz előírásokat. A Kormányrendelet és NGM rendelet (tárgyi) hatálya kizárólag az új,
Magyarország területén kötött fogyasztói – azaz a vállalkozás és fogyasztónak minősülő
Vásárló között létrejött – szerződés keretében értékesített és a Kormányrendelet mellékletében
tételesen felsorolt termékekre vonatkozik.
A Társaság a Kormányrendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek körébe
tartozó termékek vonatkozásában, a fogyasztónak minősülő Vásárlók esetében, a
Kormányrendeletben meghatározott feltételek szerint vállal (kötelező) jótállást, amelynek
megfelelően a jelen fejezetben foglaltak kizárólag a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő
Vásárlók esetében irányadók és alkalmazandók.
A jelen fejezetben foglalt rendelkezések a Ptk. 6:157. § (3) bekezdése alapján a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró, a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény szerinti mikro-, kis- és középvállalkozásokra is alkalmazandók.
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
b) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket
vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
A Loxone termékek esetén 2 éves jótállási idő áll a fogyasztó rendelkezésére a termék
átadásának napjától (kivéve, ha az eladási ár 250 000 forint felett van, ekkor a 151/2003. Korm.
rendelet szerint 3 év a jótállás időtartama).
A jótállás fent meghatározott időtartamától eltérés a Társaság egyoldalú döntése alapján
lehetséges azzal, hogy a Kormányrendelet 1.§ (5) bekezdésében foglaltakkal összhangban,
amely a jogszabálytól való eltérést a fogyasztó hátrányára tiltja, az eltérés csak a fogyasztónak
minősülő Vásárló javára történhet (azaz, a fogyasztónak minősülő Vásárló számára kedvezőbb
feltételekkel történő jótállás biztosítása), amely körülményt, annak fennállása esetén a Társaság
a weboldalon minden esetben az érintett termék vonatkozásában egyértelműen és világosan
feltüntet.
A Társaság fenntartja magának a jogot továbbá, hogy a jelen fejezetben foglalt, valamint a
vonatkozó jogszabályi rendelkezések által kötelezően előírt, jótállással összefüggő szabályoktól
kifejezetten a fogyasztónak minősülő Vásárlók javára – bármely megkülönböztetés nélkül –
eltérjen.
11.3. A jótállás kezdő időpontja a termék Vásárlónak történő átadásának a napja. A jótállásból
eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők, amely joggyakorlásnak azonban nem feltétele a
jótállással érintett fogyasztási cikk felbontott csomagolásának Vásárló általi visszaszolgáltatása.
11.4. Társaság a termékhez mellékelt jótállási jegyet a termékkel együtt vagy - távollévők
között kötött szerződés esetén - legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését
követő napon bocsátja a Vásárló rendelkezésére. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a
jótállási jegy Vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem
érinti. A jótállási jegy Vásárló rendelkezésére bocsátásának esetleges elmaradása esetén a
Társaság és a Vásárló közötti szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az
ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Vásárló a Társaság számára bemutatja. Ebben az esetben a
jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.
11.5. A Társaság mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a
teljesítés után keletkezett. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztónak minősülő
Vásárló a Ptk. 6:173§ (2) bekezdése alapján:
- elsősorban, választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott
jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Társaságnak a másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a
termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény
teljesítésével a fogyasztónak minősülő Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
- ha a Társaság a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy
ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztónak
minősülő Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a
Társaság költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Amennyiben a Társaság a Vásárló kicserélés iránti igényét teljesíti, a jótállási jegyen
feltüntetésre került a kicserélés ténye és időpontja.
Ha a jótállási időtartam alatt a jótállással érintett termék első alkalommal történő javítása során
a Társaság részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Vásárló eltérő
rendelkezése hiányában a Társaság a terméket 8 (nyolc) napon belül kicseréli. Ha a termék
cseréjére nincs lehetőség, a Társaság a Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó
részére visszatéríti. Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást
követően ismét meghibásodik - a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a Ptk.
6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását és
nem kívánja a terméket a Társaság költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Társaság a
terméket nyolc napon belül kicseréli. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a Társaság a
Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az
általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett
vételárat 8 (nyolc) napon belül a Vásárló részére visszatéríti. Amennyiben a termék kijavításra a
kijavítási igény Társaság részére való közlésétől számított 30. (harmincadik) napig nem kerül
sor, - a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában - a Társaság a terméket a harmincnapos határidő
eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicseréli. Ha a termék cseréjére nincs
lehetőség, a Társaság a Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy
nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő
8 (nyolc) napon belül a Vásárló részére visszatéríti.
11.6. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Társaságot terhelik. A
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan érvényesítsen.
11.7. A megjelölt rendelet alá nem tartozó termékek tekintetében a gyártó által biztosított
jótállási idő a termék mellett feltüntetésre kerül. Ezzel kapcsolatos problémák felmerülése
esetén a Társaság pontos információt tud adni.
11.8. Termék meghibásodása esetén elérhetőségeink valamelyikén kaphat bővebb felvilágosítást
a teendőkről, a Loxone eszközökre vonatkozóan pedig ebben a garanciális tájékoztatóban. A
kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A jótállási kötelezettség
teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát
képező szolgáltatás nyújtására kötelez.
Egyebekben a jótállásra a Ptk.6.171-173.§-ban foglaltak az irányadók.
A Vásárló hibás teljesítés esetén a Társasággal szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet. A Társaság hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek (Ptk. 6:157. § (1)
bek.). A Társaság kellékszavatossága azon termékhibákért áll fenn, amelyek a termék átadása
időpontjában már léteztek.
A Vásárló kellékszavatossági igényét közvetlenül a Társasággal szemben érvényesítheti.
A Kellékszavatossági igény a Társaság teljesítésétől, a termék kézbesítésétől számított 1 (egy)
év alatt évülnek el. Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül (fogyasztói szerződés) a
kellékszavatossági igény elvélülési ideje a Társaság teljesítésétől számított 2 (kettő) év.
Elévülési idő elteltét követően kellékszavatossági igény nem érvényesíthető.
A Vásárló – választása szerint, kellékszavatossági igénye alapján – kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a
Társaságnak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét,
a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott
érdeksérelmet. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Vásárló az általa választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés
költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Társaság adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni a Társasággal a
jelen ÁSZF-ben meghatározott valamely közlési módon. Amennyiben a Vásárló fogyasztónak
minősül, a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül
közöltnek kell tekinteni.
Amennyiben a Vásárló egyben fogyasztónak is minősül, ellenkező bizonyításáig vélelmezni
kell, hogy a teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül a Vásárló által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen, illetve, ha e vélelem megdöntésre kerül.
Ha a Vásárló szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető
része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül
érvényesítettnek (hibás teljesítési vélelem – Ptk. 6:158. §).
A jelen fejezet fogyasztóra vonatkozó rendelkezéseit a Ptk. 6:157. § (3) bekezdése alapján a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró, a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény szerinti mikro-, kis- és középvállalkozásokra is alkalmazni kell.
A jelen fejezetben említett, termékszavatosságot szabályozó rendelkezések a Vásárlóra
kizárólag és kifejezetten azon esetben vonatkoznak, amennyiben a Vásárló a Ptk. jelen ÁSZF-
ben hivatkozott vonatkozó rendelkezései alapján fogyasztónak minősül.
A jelen fejezetben foglalt rendelkezések a Ptk. 6:157. § (3) bekezdése alapján a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró, a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény szerinti mikro-, kis- és középvállalkozásokra is alkalmazandók.
A termék hibája esetén a Vásárló – választása szerint kellékszavatossági jogot vagy a termék
gyártójával szemben termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem
felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal. A Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyidejűleg, egymással párhuzamosan
érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre,
illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a vonatkozó jogszabályi
rendelkezésekkel, illetve a jelen ÁSZF-ben foglaltakkal összhangban, a gyártóval szemben
érvényesítheti. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül a Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem
lehetséges – kicserélését kérheti, azaz pénz visszatérítésére, árleszállításra és elállásra nincs
mód, tekintettel azon tényre, hogy a gyártó és a Vásárló között nem jött létre szerződéses
jogviszony. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell
bizonyítania. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított 2 (kettő) éven belül érvényesítheti. E határidő eltelte jogvesztéssel jár,
azaz annak elmulasztása esetén termékszavatossági igény nem érvényesíthető. A Vásárló a hiba
felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől
számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A
közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló a felelős. A Vásárló a termékszavatossági igényét a
termék gyártójával, illetve figyelemmel a Ptk. 6:168§ (2) bekezdésében foglaltakra, a termék
forgalmazójával szemben érvényesítheti. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a
technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak,
forgalmazónak a termékszavatosság alapján fennálló felelősség alóli mentesüléshez elegendő a
fent meghatározott okok közül egy okot bizonyítania.
A termékleírásokat a gyártók bocsátották rendelkezésünkre, így ezek pontosságáért, ill.
pontatlanságáért felelősséget nem tudunk vállalni. Az árucikkek mellett található fotók
szimbolikus fotók, az árucikkek csomagolása, megjelenése ettől eltérhet.
A Vásárló a termékkel vagy a Társaság tevékenységével kapcsolatos vásárlói/fogyasztói
panaszait a 9. pontban megadott elérhetőségeken terjesztheti elő.
Társaság a panaszt azonnal megvizsgálja és amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja.
Ha a panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a
Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Társaság a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel,
melyet – a Fgytv. 17/A§ (7) bekezdésében foglaltak alapján – 3 (három) évig, a panaszra tett
érdemi válaszával együtt megőriz.
A Társaság a jegyzőkönyv 1 (egy) példányát személyesen (üzlethelyiségben) közölt szóbeli
panasz esetén helyben átadja a panaszos Vásárlónak, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az
alábbiakban részletezett, írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A Társaság elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati
példányát. Minden egyéb esetben a Társaság az írásbeli panaszra vonatkozó jogszabályi
rendelkezések szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz útján rögzített panaszt a Társaság egyedi azonosítóval
látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Társaság a hozzá írásban érkezett panaszt 30 (harminc) napon belül érdemben megválaszolja,
azaz ezen határidőn belül a vásárlói panaszra adott válasz postai továbbítása iránt (feladás)
intézkedik.
A panasz elutasítása esetén a Társaság az elutasítás indokáról, valamint arról, hogy a Vásárló a
panasz jellegétől függően mely hatóság, vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti,
tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben a Vásárló a Ptk. alapján fogyasztónak minősül, a
tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét,
valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a Társaság a fogyasztói jogvita
rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a Társaság és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita a Társasággal
folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló bírósági eljárást kezdeményezhet,
továbbá – amennyiben a Vásárló a Ptk. értelmében fogyasztónak minősül – fogyasztói jogvita
esetén panaszt tehet a fogyasztóvédelmi hatóságnál, illetve a Vásárló belföldi lakhelye és
tartózkodási helye szerinti békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet. A fogyasztónak
minősülő Vásárló lakhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a
Társaság székhelye alapítja meg, amely szerint az illetékes békéltető testület adatai az alábbiak:
Békéltető Testület előtti eljárás kezdeményezése
A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett
szakmailag független testület.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület
illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére
feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
A Békéltető testületek elérhetőségei:
Békéltető testület
neve
Békéltető testület székhelye
Illetékességi terület
Békéltető testület
elérhetőségei
Budapesti Békéltető Testület
Budapest
Budapest
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: www.bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Pécs
Baranya vármegye,
Somogy vármegye,
Tolna vármegye
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefon: +36-72/507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei
Békéltető Testület
Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,
Heves vármegye,
Nógrád vármegye
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: 46/501-090 (új ügyek)
46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei
Békéltető Testület
Szeged
Békés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
Telefon: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székesfehérvár
Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye
Elnök: Dr. Csapó Csilla
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Ügyfélkapcsolati koordinátor: Lencsés Hajnalka békéltető testületi ügyintéző
Telefon: 06-22/510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
Győr-Moson-Sopron Vármegyei
Békéltető Testület
Győr
Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye,
Zala vármegye
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Holnap: https://bekeltetesgyor.hu/
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Debrecen
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye,
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Holnap: https://www.hbmbekeltetes.hu/
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Budapest
Pest vármegye
Elnök: Dr. Koncz Pál
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
Honlap: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php vagy www.pestmegyeibekelteto.hu
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett
számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós
tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát, arról, hogy az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a
vitás ügy rendezését,
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem
kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás
kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt.
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján
jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A békéltető testület a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt
egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg, kivéve, ha a
fogyasztó kéri a személyes meghallgatást.
A Társaság a békéltető testületi eljárásban fennálló együttműködési kötelezettség alapján a
békéltető testület által megküldött értesítés részére történt kézbesítésétől számított 8 (nyolc)
napon belül írásban nyilatkozik a fogyasztónak minősülő Vásárló igényének jogosságát és az
ügy körülményeit, valamint a békéltető testület döntésének kötelezésként történő elfogadását
illetően, amely nyilatkozatában megjelöli az állításait alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait, valamint csatolja azokat az okiratokat, amelyek tartalmára bizonyítékként
hivatkozik.
Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz vagy
ajánlást tesz, illetve a tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást
követően a kérelmet megalapozatlannak találja. A tanács az ügy érdemében kötelezést
tartalmazó határozatot hoz, ha a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél
vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – általános
alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig
nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy a
vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó
érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat
meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot. A tanács az ügy érdemében ajánlást
tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott,
hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének
elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
Az eljárás részletes szabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 18-37/A.
§§-ai tartalmazzák.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK
irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi
rendelet alkalmazásának kivételével a Társaság a meghallgatáson egyezség létrehozatalára
feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a Társaság székhelye vagy
telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe
van bejegyezve, a Társaság együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő
írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A leírtakon felül a Társaság tájékoztatja a Vásárlókat, hogy az Európai Parlament és Tanács
fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK
irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU
rendeletével létrehozta az ún. online vitarendezési platformot. E platform célja, hogy elősegítse
a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták független, pártatlan, átlátható, eredményes, gyors
és méltányos, bírósági eljáráson kívüli online rendezését.
Annak érdekében, hogy a fogyasztók széles köre előtt ismert legyen az online vitarendezési
platform létezése, az Unióban letelepedett és online adásvételi vagy szolgáltatási
szerződésekben érintett kereskedőknek a weboldalukon a platformra vezető elektronikus linket
kell elhelyezniük.
Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és
kereskedők számára, akik a fent hivatkozott EU rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági
eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal,
amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos
nyelvén, így magyarul is. Az online vitarendezési platform (OVR platform) elektronikus linkje
http://ec.europa.eu/odr
Kérjük, olvassa el Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatónkat .
15.1. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi
V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014.
kormányrendelet rendelkezései az irányadók.
15.2. A Társaság fenntartja a jogot a jelen ÁSZF rendelkezéseinek – egyebekben a vonatkozó
jogszabályokkal, valamint egyéb kötelezően alkalmazandó normákkal összhangban álló módon
történő – bármely időpontban végrehajtott egyoldalú módosítására azzal, hogy a módosított
rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
15.3. A Társaság fenntartja a jogot továbbá, hogy egyoldalú döntésével – egyebekben a
vonatkozó jogszabályokkal, valamint egyéb kötelezően alkalmazandó normákkal összhangban
álló módon – bármely időpontban, bármilyen módosítást hajtson végre a Webshopon (külső
megjelenés, tartalmi elemek, stb.), illetve, hogy a Webshopot más domain név alá helyezze át.
Kelt: Budapest, 2025. augusztus 22.